Table of Contents
Voor (middel)grote, complexe organisaties in Nederland zijn wij al de belangrijkste speler als het gaat om het ontwerpen en realiseren van een veilige en een futureproof digitale infrastructuur. Dit onder andere met een professionele ICT helpdesk. informatica partner antwerpen. Met ons uitgebreide netwerk, ervaren collega's, kennis en kunde brengen ondersteunen wij jouw organisatie
Daarbij vallen kosten vaak lager uit en zijn deze met een vast maandbedrag voorspelbaar en overzichtelijk. Daarnaast monitoren wij proactief en zorgen onze specialisten voor een optimaal presterend systeem. Met keuze uit diverse SLA's, een toegewijd servicemanagement en één vast aanspreekpunt maakt outsourcing bij Ultimum de ideale oplossing.
Inhoud:Als je bedrijf groeit, groeit de ICT met je mee. Voor je het weet bezit je een omvangrijke verzameling servers, laptops, printers en telefoons. De systemen waar die op draaien, moeten goed beheerd en onderhouden worden. Blijf je dat zelf doen of geef je het uit handen? Altijd op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws? Meld je aan voor onze nieuwsbrief ICT-beheer betekent simpel gezegd: zorgen voor de technologische systemen en middelen binnen een organisatie.
Die systemen en middelen moeten namelijk worden onderhouden, beheerd en beveiligd. ICT-beheer kun je weer onderverdelen in subcategorieën zoals applicatiebeheer, databasemanagement en beveiligingsbeheer - maar ze hebben allemaal gemeen dat ze ICT-systemen binnen een organisatie optimaal moeten laten draaien. Ben je ondernemer, dan kun je je bedrijf eigenlijk zien als een huis: dat heeft ook onderhoud nodig om in goede conditie te blijven.
Er zijn genoeg redenen om het ICT-beheer binnen jouw bedrijf uit te besteden. Bijvoorbeeld omdat je niemand binnen je bedrijf hebt werken die voldoende kennis heeft van ICT-beheer, of je hebt geen personeel. Of je hebt geen zin, tijd of kunde om het zelf te doen. De belangrijkste redenen en voordelen om ICT uit te besteden zetten we voor je op een rij.
Je kunt je nu concentreren op je kernactiviteiten en dat is goed voor je slagkracht. Het is goed voor je continuïteit. De zorg voor goed personeel ligt bij je dienstverlener en niet langer bij jou. Uitbesteden brengt extra denkkracht en creativiteit binnen je muren. Anderen gaan intensief met je meedenken over belangrijke processen in je bedrijf.
De drie belangrijkste zijn:Het is doorgaans duurder dan een ICT-medewerker in dienst nemen. Je bent afhankelijk van wanneer de persoon of partij bij wie je je ICT hebt uitbesteed tijd voor je heeft. Niet ieder ICT-bedrijf biedt hulp op je kantoor oftewel on-site support aan. Sommige bedrijven werken dus alleen op afstand.
Je kunt sneller schakelen met eigen personeel en zij zullen altijd tijd voor je hebben; wel zo’n prettig idee. Maar er zijn natuurlijk ook nadelen: je hebt extra personeelskosten bijvoorbeeld. Bedenk dus goed of je genoeg werk hebt voor je ICT-beheerder(s); als dat zo is, is het voordeliger dan uitbesteden.
Oh, en over die kennis gesproken: ICT is zo’n breed vakgebied dat de kans klein is dat je ICT-beheerder kennis heeft op alle fronten. Bij specifieke problemen kan het dus zou zijn dat je alsnog een externe beheerder moet aantrekken. Je kunt de voordelen van je ICT zelf doen en van uitbesteden ook combineren door een deel zelf te doen en een deel uit te besteden.
Daar zijn geen pasklare antwoorden op te geven. Wel is het zo dat een mix vaak zo gek nog niet is. Je houdt dan ICT-kennis in eigen huis, maar doet toch ook een deel van de kopzorgen de deur uit. Bij het inschakelen van een ICT-dienstverlener kun je beter niet over een nacht ijs gaan.
Ben je een KMO die worstelt met tijdsgebrek, een tekort aan expertise of gewoon de juiste mensen voor kwalitatieve IT-ondersteuning en advies? Zo ja, dan is het misschien de moeite waard om managed support te overwegen. Technologie ligt aan de basis van elk aspect binnen een moderne onderneming. informatica partner leuven. Ondernemingen kunnen niet langer vertrouwen op ondermaatse IT-ondersteuning
De vraag is dan of managed support iets voor jouw onderneming is. Dit hangt af van de doelstellingen binnen de KMO. In deze blog post leggen we eens de pro’s uit van een managed support dienst ten opzichte van een volledig intern IT-team. Managed support betekent niet zozeer de outsourcing van je volledige IT-ondersteuning! Vaak gebeurt dit in tandem met de in-house IT’ers zodat er een focus op wat écht telt kan plaatsvinden.
Jouw business doen groeien. Managed service providers zoals Direct beschikken over een groot aantal ervaren IT-engineers. Heel moeilijke profielen in de huidige arbeidsmarkt. Bovendien hebben engineers van een MSP eigen technische opleidingen en houden ze zich aan best practices. Zij hebben de expertise die je nodig hebt om je doelen te bereiken en zo hoef je zelf niet op zoek naar dergelijke mensen.
Met een managed services partner werk je met een vast bedrag per user per maand. Eenvoudig schaalbaar en makkelijk te budgetteren. Managed support levert een antwoord op complexe technische projecten voor uiteenlopende bedrijven. Een managed services partner heeft de ervaring om projecten te leveren die een intern team misschien niet heeft.
Uiteindelijk moet je erop kunnen vertrouwen dat je over het beste team beschikt om risico’s te beperken, verstoringen te voorkomen en een naadloze ervaring te garanderen. Een managed services provider beschikt over de middelen en mankracht om je KMO meteen te ondersteunen wanneer je schaalt, naar boven of beneden. Bij een groeibedrijf is het tijdrovend en duur om meer kwalitatieve interne IT-engineers aan te werven om de toenemende behoeften te ondersteunen.
Altijd ondersteuningJe eigen medewerkers kunnen altijd een keer ziek zijn en hebben natuurlijk af en toe vakantie. Bovendien zijn ze ook op werkdagen niet 24 uur per dag beschikbaar. Door je IT uit te besteden aan een gespecialiseerde partij, ben je altijd verzekerd van expertise en support als zich een IT-probleem voordoet.
De specialisten binnen dit vakgebied investeren veel tijd en geld in de training van hun personeel. IT is hun core business, waardoor het voor deze ondernemingen makkelijker is om op IT-gebied doorlopend up-to-date te blijven. Ze houden alle ontwikkelingen in IT-land bij en laten jou profiteren van de nieuwste innovaties en trends.
Als een specialist de organisatie verlaat, neemt hij of zij ook alle waardevolle IT-kennis mee en blijft er een informatielacune achter. Als je jouw IT uitbesteedt, heb je dit probleem niet. Controle over kostenDoor je IT uit te besteden aan een betrouwbare partner, heb je meer invloed op en controle over je IT-kosten.
RapportagesOmdat een IT-partner gebruikmaakt van de juiste software, kun je eenvoudig heldere rapportages maken. Deze geven inzicht in de vragen en problemen waar medewerkers mee kampen. Toch zijn er ook een aantal aandachtspunten die zich kunnen ontwikkelen tot nadelen als je jouw IT uitbesteedt aan een externe partner. We zetten de belangrijkste punten kort voor je op een rij.
Deze kan ofwel eenmalig zijn of periodiek terugkomen, bijvoorbeeld maandelijks. Afhankelijk van het soort diensten dat je uitbesteedt, kunnen deze investeringen ook fluctueren. In dit geval zijn je kosten minder voorspelbaar. ict support kmo. In elk geval waren deze kosten eerder niet zichtbaar, want die zaten verwerkt in het salaris van een medewerker
Table of Contents
Latest Posts
Checklist Opstellen Software Contract - IT bedrijf Leuven - Tws.be
Zo Kun Jij Je Clouddiensten Veilig Uit Handen Geven - IT Support Services - TWS.be
It-ondersteuning - Leuven - Uw It In Goede Handen - IT Support Services - TWS.be
Navigation
Latest Posts
Checklist Opstellen Software Contract - IT bedrijf Leuven - Tws.be
Zo Kun Jij Je Clouddiensten Veilig Uit Handen Geven - IT Support Services - TWS.be
It-ondersteuning - Leuven - Uw It In Goede Handen - IT Support Services - TWS.be